Медицина

2017 рік 

1 квітня 2017 року стартувала Урядова програма «Доступні ліки». Пацієнти зможуть отримати ліки від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми безкоштовно або з незначною доплатою.
Що потрібно знати про цю програму?
1. Як отримати безкоштовні ліки?
1. Зверніться до лікаря та отримайте правильно виписаний рецепт.
2. Завітайте до аптеки з позначкою «Доступні ліки».
3. Отримайте ліки безкоштовно або з частковою доплатою за рецептом.
Вартість ліків повністю або частково оплачує держава.
2. Коли запрацює програма?
Програма запускається 1 квітня 2017 року. Аптеки на добровільних умовах підписують договір з місцевими органами влади та стають учасниками програми.
3. Чому саме ці категорії захворювань?
Механізм відшкодування вартості ліків (реімбурсації) поширюється на серцево-судинні захворювання, діабет ІІ типу та бронхіальну астму.
Пріоритетність надали лікуванню цих хвороб, оскільки саме вони найбільше впливають на показники смертності населення або суттєво знижують якість життя пацієнта та ефективно лікуються на амбулаторному рівні.
Смертність від серцево-судинних хвороб складає 65% від загальної смертності населення в Україні. Відповідно до статистичних даних за 2015 рік, на діабет ІІ типу страждає один мільйон осіб. Це у 6 разів більше, ніж на діабет І типу (інсулінозалежний). Хворих на бронхіальну астму зареєстровано 210 тис., за статистикою 2015-го. Здебільшого, це діти та молодь.
4. Які МНН (міжнародна непатентована назва (діюча речовина)) входять до програми реімбурсації?
СЕРЦЕВО-СУДИННІ ЗАХВОРЮВАННЯ:
Аміодарон (Amiodarone)
Амлодипін (Amlodipine)
Атенолол (Atenolol)
Верапаміл (Verapamil)
Гідрохлортіазид (Hydrochlorothiazide)
Спіронолактон (Spironolactone)
Фуросемід (Furosemide)
Дигоксин (Digoxin)
Еналаприл (Enalapril)
Ізосорбіду динітрат (Isosorbide dinitrate)
Карведілол (Carvedilol)
Клопідогрель (Clopidogrel)
Метопролол (Metoprolol)
Нітрогліцерин (Glyceryl trinitrate)
Симвастатин (Simvastatin)
Бісопролол (Bisoprolol)
БРОНХІАЛЬНА АСТМА:
Беклометазон (Beclometasone)
Будесонід (Budesonide)
Сальбутамол (Salbutamol)
ДІАБЕТ ІІ ТИПУ:
Метформін (Metformin)
Гліклазид (Gliclazide)
5. Де пацієнт може обміняти рецепт на ліки?
Це може бути будь-яка аптека, що підписала договір з місцевим органом влади.
Зі списком аптек, які беруть участь в програмі «Доступні ліки» та обслуговують мешканців Пустомитівського району можна ознайомитись у сімейного лікаря.
6. Що робити, якщо в аптеці закінчились безкоштовні ліки, або ті, що відшкодовуються?
1. Пацієнт може зачекати, поки ліки надійдуть в аптеку.
2. Пацієнт може звернутись в іншу аптеку.
3. Пацієнт може обрати іншу торгову марку та доплатити різницю.
7. Що потрібно знати лікарю?
Лікар має виписати пацієнту рецепт на лікарський засіб, який відповідає його стану.
Для ефективного використання бюджетних коштів рецепт виписують не за комерційною назвою, а на основі міжнародної непатентованої назви (МНН) діючої речовини ліків.
В аптеці пацієнт може вибрати – отримати найдешевший лікарський засіб безкоштовно, або обрати іншу торгову марку, доплативши певну суму.
8. Які ліки пацієнт може отримати безкоштовно, а за які потрібно доплачувати?
Реєстр оптово-відпускних цін визначає максимальну ціну препарату, який може взяти участь в урядовій програмі «Доступні ліки».
Держава компенсує вартість найдешевшого лікарського засобу, який подав заявку на участь в програмі «Доступні ліки». Тобто, такий препарат пацієнт матиме змогу отримати безкоштовно.
Дорожчий препарат, ціна на який не перевищує граничну референтну, пацієнт може отримати, доплативши різницю між мінімальною ціною та роздрібною ціною обраного препарату.
Ліки, ціна на які перевищує референтну ціну в 5 сусідніх країнах, не підпадають під програму відшкодування.
9. Чи може пацієнт отримати безкоштовні ліки без рецепта?
Уряд не буде обмежувати вільний ринок ліків. Якщо пацієнт бажає придбати випробувані ним ліки, не маючи рецепта від свого лікаря, – він може це зробити у будь-якій аптеці.
Проте у такому випадку аптека не матиме підстав для того, щоб відпустити даний лікарський засіб безкоштовно або зі знижкою.
10. Як працює механізм відшкодування вартості ліків (реімбурсації)?
Механізм відшкодування вартості ліків успішно діє в багатьох країнах світу та передбачає забезпечення пацієнтів безкоштовними ліками або значною знижкою на препарати.
В Україні відшкодування вартості ліків визначатиме Національний перелік основних лікарських засобів у 2017 році. У його склад входять рекомендовані Всесвітньою організацією охорони здоров’я 21 міжнародна непатентована назва (МНН або діюча речовина) для лікування серцево-судинних хвороб, бронхіальної астми та діабету ІІ типу.
11. Як регулюватимуть ціни на лікарські засоби в Україні?
Ціна на лікарські засоби, які відшкодовує держава, має бути обґрунтованою. Дуже часто ціни на одні й ті самі ліки в Україні є значно вищими, ніж у сусідніх країнах. Хоча рівень зарплат українців є нижчим.
У більшості розвинених країн існує практика державної регуляції цін на лікарські засоби. Це дозволяє уникнути необґрунтованого завищення цін на ліки.
Задля забезпечення доступності ліків в Україні, МОЗ встановить граничну оптово-відпускну ціну лікарських засобів по 21 міжнародній непатентованій назві (МНН або діюча речовина), які ввійдуть до програми реімбурсації.
Граничну оптово-відпускну ціну розрахують, базуючись на медіанній ціні на лікарський засіб у 5 сусідніх країнах – Польщі, Словаччині, Угорщині, Чехії та Латвії.
Це країни ЄС, де вже давно сформована система регулювання цін на лікарські засоби та механізм відшкодування вартості ліків. Оскільки виробникам вигідно реалізувати ліки за такою ціною в сусідніх країнах, отже, так само має бути і в Україні.
Для лікарських засобів, які підлягають відшкодуванню, МОЗ встановить максимальну роздрібну торговельну надбавку на продаж ліків на рівні 15%.
12. Що таке реєстр референтних цін і як ним користуватись?
Міністерство охорони здоров’я порівняло ціни на аналогічні МНН у 5 сусідніх країнах України – Польщі, Словаччині, Угорщині, Чехії та Латвії. На основі медіани ціни за добову дозу лікарського засобу в цих 5 країнах, уряд встановив граничну ціну на лікарський засіб, яку буде компенсувати держава.
Важливо розуміти, що ціна в Реєстрі лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню– це оптово-відпускна ціна. Гранична оптово-відпускна ціна за добову дозу міститься в Реєстрі граничних оптово-відпускних цін . Максимально дозволена ціна в аптеці – оптово-відпускна ціна за упаковку + 10% постачальницької надбавки + 15% дозволеної торговельної надбавки + 7% ПДВ.
Розмір відшкодування вартості за упаковку лікарського засобу міститься в Реєстрі лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню.
Наприклад, Міністерство охорони здоров’я порівняло всі ціни на препарати з діючою речовиною Еналаприл в Польщі, Словаччині, Латвії, Угорщині та Чехії. Медіанна ціна за дозу там становила ХХ грн. Це означає, що уряд компенсуватиме повну або часткову вартість препарату, ціна за визначену добову дозу якого не перевищує ХХ грн + 10% оптово-постачальницької надбавки + 15% торгових надбавок + 7% ПДВ = УУ грн за дозу.
Референтне ціноутворення дозволило знизити ціни на основні лікарські засоби та зробити їх доступнішими для пацієнтів.
13. Які вимоги до аптеки-учасника програми?
У кожному аптечному закладі, що бере участь в урядовій програмі «Доступні ліки», обов’язково має бути наявний найдешевший генерик (найдешевший препарат) та перелік цін відшкодування.
Аптека надає місцевим владам фінансовий звіт та документальне підтвердження продажу лікарських засобів, котрі підлягають відшкодуванню, та отримує повернення коштів з місцевих бюджетів протягом 5 робочих днів після подачі звітності.
14. Скільки коштів виділив Уряд на програму?
На 2017 рік Уряд виділив 500 млн гривень.
Мета програми «Доступні ліки» – забезпечити кожного громадянина України необхідними лікарськими засобами, які покращать якість їхнього життя і запобіжать виникненню ускладнень та передчасної смертності.
 
З усіх питань звертайтесь на урядову «гарячу лінію» 15-45
      
                                                                       Інформація Пустомитівської  ЦРЛ
 

2016 рік

Санепідслужбою району при активній участі медичних працівників лікарських амбулаторій  та ФАПіВ  продовжується робота по дослідженню питної води на вміст нітратів з криниць і каптажів жителів які мають дітей до 3 – х років. Нагадаю, що ці дослідження проводяться Пустомитівським районним відділом Державної Установи «Львівський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» згідно постанови Головного державного санітарного лікаря України від 17.05.2010р. № 16 « Про попередження водно-нітратної  метгемоглобінемії у дітей». 
З початку року досліджено воду  159 криниць у 32 населених пунктах на територіях Чижиківської, Солонківської, Вовківської, Семенівської, Містківської, Старосільської, Пісківської, Гуменецької, Верхньо Білківськлої, Чорнушовицької та Дмитрівської  сільських рад. У 24,5 % досліджених проб виявлено перевищення вмісту нітратів. Найбільш забрудненою виявилася вода на територіях Соколівської с\ради (перевищення вмісту нітратів у  35,3% досліджених проб) та  Верхньо-Білківської с\р-50%, а також с. Гуменець-100% , та с.Піски -36,3%). В окремих випадках вміст нітратів у питній воді перевищував допустиму норму (50мл/дм³) у 3-4 рази. ( с.Семенівка, с.Піски, с. Верхня  Білка, с.Дмитре, с.Сороки-Львівські).
Результати досліджень з конкретними рекомендаціями направляються в сільські ради та лікарські амбулаторії.
                            Завідувач Пустомитівськи районним
                            відділом ДУ « ЛОЛЦ ДСЕСУ»                                                                              Петровський М.М.

 

 

Інформація про підсумки роботи медичних закладів Пустомитівського району

за 2014 рік 
Діяльність закладів охорони здоров'я району в 2014 році була спрямована на реалізацію завдання щодо подальшого формування системи охорони здоров'я, забезпечення пріоритетного розвитку перинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини, оптимізація стаціонарної та спеціалізованої медичної допомоги, забезпечення і зміцнення здоров'я населення, зниження рівнів захворюваності, інвалідності, смертності населення, пріоритетний розвиток служби охорони здоров'я матерів і дітей. 
Безперечно, що пріоритетним були і залишаються охорона здоров'я дітей і матерів, забезпечення доступності медичної допомоги для соціально незахищених верств населення, ветеранів війни, людей похилого віку, осіб з обмеженими фізичними можливостями, потерпілим від аварії на ЧАЕС, вимушеним переселенцям із тимчасово окупованої АР Крим та районів проведення АТО.
Медичну допомогу населенню району надають: центральна районна лікарня на 230 ліжок, Щирецька міська лікарня на 90 ліжок, 20 амбулаторій загальної практики сімейної медицини з розгорнутими в них денними стаціонарами на 95 ліжок та 45 фельдшерсько-акушерських пунктів. Забезпеченість ліжками на 10 тис. нас. складає 27,9, денними стаціонарами 8,29. 
Кадрове забезпечення: в медичних закладах району зареєстровано – 984,5 штатних посад, зайнятих – 962,5, фізичних осіб –  1070. Укомплектованість фізичними особами посад лікарів АЗПСМ – 98%. Кількість посад сімейних лікарів становить – 4,12 на 10 тис. нас.
Бюджет охорони здоров'я району на 2014 рік становить по видатках –             54 993 тис. грн., профінансовано з початку року – 51 748,4 тис. грн., що становить 94,1% від затвердженого бюджету. Відсоток виконання до профінансованого становить – 87,6%, до проплаченого – 87,6%. Профінансовано по загальному фонду на 1-го жителя району станом на 31.12.2014р. 451,6грн. при плануванні на рік 479,9грн.. Дохід позабюджетних коштів на 1-го жителя становить 7,27грн. при плануванні 7,57грн.
На розвиток мережі первинної медичної допомоги із запланованих 629,0 тис. грн. на капітальний ремонт АЗПСМ с. Вовків використано 130,0 тис. грн., ФАП с. Наварія із 155,5 тис. грн. використано 75,0 тис. грн., ФАП с. Гринів із 370,5 тис. грн. використано 104.0 тис. грн., реконструкція ФАПу с. Виннички  із 355,7 тис. грн. використано 318,2 тис. грн. (89,4%).
Із запланованих на капітальний ремонт 1410,1 тис.грн. використано 671,3 тис.грн.
Виготовлено проектно-кошторисну документацію на добудову приймально-діагностичного відділення та відділення інтенсивної терапії ЦРЛ – 129,98 тис.грн., капітальний ремонт АЗПСМ с. Чижиків, с. Сокільники, дитячого та терапевтичного відділення ЦРЛ, неврологічного відділення Щирецької міської лікарні.
Проведення капітальних ремонтів медичних закладів згідно затвердженої Програми соціального-економічного розвитку району на 2014 рік не виконано в зв’язку з недостатнім фінансуванням бюджету охорони здоров'я.
В 2014 році на придбання обладнання і предметів довгострокового користування із запланованих 3 474,9 тис.грн., використано 3 338,2 тис.грн., із них  2 605,0 тис.грн. заборгованість по платежах.
Придбано апарат штучної вентиляції легень вартістю 471,0 тис.грн., портативний монітор пацієнта – 104,4 тис.грн., апарат холтерівського моніторування ЕКГ і АТ – 49,9 тис.грн., сухо жарові шафи – 15 шт. на суму 132,6 тис.грн.,  2 автоклави – 487,8 тис.грн., функціональні ліжка для пологового відділення – 20 шт., на суму 502,5 грн., 2 реанімаційні ліжка – 155,8 тис.грн., реанімаційний столик для новонароджених з підігрівом – 235,8 тис.грн., пульсоксиметр для новонароджених з неонатальними датчиками 1 шт. – 30,0 тис.грн., відсмоктувач хірургічний – 32,0 тис.грн., євро клав 2 шт. на суму 123,1 тис.грн., електрокардіографів 8 шт. на суму 184,8 тис.грн., фіброгастроскоп – 254,6 тис.грн. 3 кисневі концентратори – 99,0 тис.грн.. За кошти державного бюджету в 2014 році одержано медичних виробів та лікарських засобів на суму 366,945 тис.грн.
Збільшився природній приріст з -0,87 в 2013р. до +0,06 на 1000 населення в 2014 році, зменшилась смертність немовлят з 4,59 в 2013році (на 1000 народжених живими і мертвими) до 4,44 в 2014 році, зменшилась смертність в працездатному з 3,77 в 2013 році до 3,28 на 1000 населення в 2014 році, при зниженні показника смертності населення до 11,73 проти 12,34 в 2013 році.
В порівнянні з 2013 році зросло число відвідувань на 1-го мешканця з 8,1 до 8,2 в 2014 році. 
При покращенні показників роботи ліжкового фонду плану ліжко-днів 104,5 проти 103,3% в 2013році, роботі ліжка 352,7 проти 348,5 в 2013 році відмічається недостатність роботи хірургічних ліжок 98,7%, травматологічні  97,9, інфекційних ліжок 85,7. Покращилася робота стаціонарнозамінних форм, збільшилась чисельність пролікованих хворих у стаціонарах на дому до 8927 та в денних стаціонарах АЗПСМ до 3154 хв. проти 2982 в 2013р. Робота ліжка 301,3 проти 290,5 в 2013р. Причиною недостатньої роботи ліжкового фонду та стаціонарнозамінної форми є недоліки в роботі закладів  первинної медико-санітарної допомоги. Летальність в стаціонарі залишається на рівні 0,6.